Cum sa devii fotograf profesionist – Ghidul final

4 noiembrie 2019

By Adminul

Comments

Aparitia fotografiei digitale a dus la o explozie in fotografie, atat ca forma de arta creativa, cat si ca alegere pentru cariera. Notiunile de baza ca sa devii fotograf profesionist sunt incredibil de accesibile acum. Puteti cumpara o camera foto si niste echipamente, puteti invata fotografie dintr-o multitudine de cursuri gratuite de fotografie online, va puteti exersa abilitatile de fotograf, gasiti o nisa pe care va puteti concentra. Puteti gasi intr-adevar propriile raspunsuri la intrebarea – cum sa devii fotograf profesionist de succes.

Totusi, desi pare usor, adevarul nu este atat de simplu. Fotografia este un domeniu extrem de competitiv care va impune sa aveti talent, abilitati, intelegeri de marketing si disciplina pentru a va evidentia ca fotograf profesionist. Pentru a avea succes, fotografii profesionisti trebuie sa fie nu doar talentati; de asemenea, ei au nevoie de tenacitate pentru a concura din greu datorita dezechilibrului cererii-oferta si pentru a-si gestiona afacerea ca antreprenor.

In timp ce poti castiga mult mai mult ca fotograf, pe baza talentului, abilitatilor, a portofoliului si a acumularii de afaceri, ar fi intelept sa te asiguri ca pasiunea si dragostea ta pentru fotografie este cea care te determina sa mergi pe calea de a deveni un fotograf profesionist.

Dupa ce v-ati dat seama ce va motiveaza si ati decis sa faceti din fotografie o cariera, a venit momentul sa incepeti sa analizati marea intrebare – cum sa devii fotograf profesionist.

In acest ghid cuprinzator, am acoperit toate aspectele si etapele pe care ar trebui sa le faceti pentru a va completa calatoria de la un fotograf hobbyist / amator pana la a deveni un fotograf profesionist.

Iata un ghid pas cu pas despre cum sa devii fotograf profesionist

1. Incepeti prin a pune intrebarile corecte

Fotografia profesionala poate fi o alegere excelenta pentru o cariera daca puteti gestiona echilibrul corect intre pasiunea dvs. creativa si instinctele antreprenoriale. La fel ca atunci cand incepi orice alta afacere, alcatuieste o lista de intrebari la care trebuie sa-ti raspunzi singur inainte de a incepe cariera de fotograf profesionist.

  • Ce ma motiveaza ca sa devin fotograf profesionist?
  • Sunt pregatit sa incep ca mic fotograf si sa perseverez singur?
  • Pot lucra singur ca fotograf profesionist?
  • Ce nisa specializata in fotografie ma incanta?
  • Care sunt telurile pe care le pot indeplini in zona mea locala?
  • Cum imi imbunatatesc abilitatile?
  • Ce valoare as oferi clientilor mei?

2. Gasiti raspunsurile corecte si un indrumator

Veti gasi raspunsurile la majoritatea intrebarilor dvs. prin cercetare, atat online cat si offline. Accesati discutii de fotografie, expozitii si seminarii. Veti intalni o multime de fotografi la aceste evenimente si puteti obtine o multime de raspunsuri direct de la ei. Exista o serie de comunitati online de fotografi in care puteti intreba cum sa devii fotograf profesionist. Unele dintre raspunsurile pe care le cautati vor proveni dintr-o educatie structurata, iar unele raspunsuri vor veni doar cu experienta si timp.

Sfat: gasiti un fotograf profesionist care sa va indrume. Ajutati-l in misiunile sale si incepeti sa invatati elementele de baza ale profesiei fotografice de la el.

3. Obtineti educatia fotografica potrivita

Fotografia profesionala este unul dintre putinele domenii in care o pregatire structurata nu este o conditie prealabila. Puteti fi autodidact, puteti exersa si va puteti imbunatati abilitatile fara a merge la un institut educational formal. Cu toate acestea, un curs de fotografie poate adauga multa valoare carierei tale.

Multi fotografi profesionisti au urmat cursuri de fotografie la scoli sau universitati. Pe langa un curs formal de instructiuni pentru a-si dezvolta seturile de abilitati, un fotograf ar trebui sa aiba un ochi asiduu, creativitate si abilitate tehnica. Am enumerat cativa pasi simpli pentru a gasi raspunsuri la intrebarea cum sa devii un fotograf profesionist cautat.

Alegeti cu intelepciune din numeroasele cursuri de fotografie disponibile

O gama larga de cursuri de fotografie – de la programe de initiere in fotografie la cursuri de nivel de masterat – este disponibila.

Cursurile de initiere in fotografie in urma carora se ofera si o diploma pot fi finalizate in cateva luni. Ele ajuta cursantii sa capete abilitati si cunostinte esentiale in fotografie. Aceste programe acopera elementele de baza:

  1. Fundamentele fotografiei.
  2. Principiile fotografiei digitale; modul de utilizare a software-ului si tehnici de prelucrare a imaginilor.
  3. Istoria fotografiei.

Un curs de fotografie este oferit in diferite scoli de arta, colegii si universitati. Cursul de fotograf dureaza de obicei doi ani. Curriculumul este tehnic si pregateste cursantii sa invete diferitele tipuri de fotografie si sa utilizeze diverse tehnici – de la transparenta si filme negative, la lucrul intr-un cadru natural. De asemenea, cursantii invata sa dobandeasca abilitati pentru realizarea fotografiilor intr-un studio.

Licenta in arte plastice in fotografie este de obicei un curs de patru ani disponibil la o universitate. Cursul include programe de invatare in profunzime. Aceasta implica un studiu asupra fundamentelor fotografiei, fotografiei digitale si filmului, a istoriei si a tehnicilor. Cursul invata, de asemenea, intelegerea imaginilor in editorial, publicitate si fotografie de arta plastica.

Masterul in fotografie sau Arte Plastice pregateste studentii sa exploreze teoria si sa dobandeasca experienta practica esentiala. Cursul de master este disponibil pentru studentii care au terminat programul de licenta.

Cursuri online de fotograf profesionist

cum sa devin fotograf profesionist

Daca in prezent sunteti angajat cu norma intreaga, puteti alege dintr-o gama de cursuri de fotografie online care va vor oferi o buna intelegere a elementelor de baza. In timp ce cele cu adevarat bune sunt platite, sunt disponibile mai multe cursuri online gratuite de fotografie. Puteti sustine aceste cursuri in timpul liber si va puteti imbunatati abilitatile. De asemenea, va puteti alatura atelierelor de fotografie in weekend pentru a va construi portofoliul. Este esential sa cititi mult si exista informatii disponibile pe blogurile si podcast-urile de fotografie pentru a intelege elementele de baza ale fotografiei – compozitie, diafragma, viteza obturatorului, setari ISO, profunzime, echilibru de alb, etc. Puteti invata intotdeauna abilitati suplimentare privind iluminarea, echipamentul, blitul si sa imbunatatiti abilitatile de editare foto pe masura ce avansati. Incepeti mici si apoi incepeti sa lucrati la imaginile dvs. cu ajutorul editorilor foto. Treptat veti invata arta de a va perfectiona imaginile folosind setari in software-ul de editare profesional.

4. Faceti un stagiu de fotografie cu un fotograf profesionist

Daca sunteti un fotograf tanar, in devenire, incercati sa va asociati cu alti fotografi si mentori. Cereti un feedback cu privire la munca dvs.

Cautati locuri de munca vacante si obtineti un loc de munca ca asistent pentru a castiga experienta practica pe care nici o universitate sau scoala nu o poate preda. Cheia este sa obtineti experienta profesionala in fotografie, aplicand cunostintele si seturile de abilitati pe care le-ati invatat la cursuri. In timpul stagiului, concentrati-va pe invatarea modului in care se desfasoara o afacere de fotografie si cum sa relationati cu clientii.

5. Gasiti-va nisa care va atrage cel mai mult

Experientele dvs. de educatie si practica te-ar ajuta sa inveti arta si tehnica fotografiei si sa iti ofere un sens mai definit al genului de fotograf profesionist care vrei sa devii. Este timpul acum sa incepeti sa va definiti stilul de fotografie si sa va gasiti nisa si sa va concentrati pe genul / stilul de fotografie de care va bucurati. Vrei sa fotografiezi portrete, calatorii, nunti, moda, fotografie conceptuala de arta plastica, documentar sau te intereseaza fotografia comerciala? Cercetati nisa pe care doriti sa va concentrati – De exemplu, daca doriti sa aflati cum sa devii fotograf profesionist de nunta, studiati si aflati de pe cele mai bune site-uri de fotografi de nunta.

Dezvoltati-va stilul individual de fotografiere a lumii. Creati propriile povesti foto. Exista ceva specific care va place sa filmati, de exemplu, alb-negru, portrete, umor, culoare?

Urmareste-ti inima si ai incredere in viziunea ta. Asta te va ajuta sa dezvolti un stil unic. Uneori folosirea echipamentelor specifice, a unui anumit subiect, configurarea iluminatului si procesul de editare, vor ajuta la definirea stilului de fotografie al unei persoane.

Fiti constienti de munca depusa in industria dvs. Cititi bloguri specifice industriei, cautati si gasiti inspiratie creatoare.

6. Instalati setul potrivit de aparat foto, lentile si echipamente fotografice

Desi aveti nevoie de echipament adecvat pentru a captura imagini de inalta calitate, nu exagerati in achizitionarea tuturor gadgeturilor de fotografie fanteziste pe care le puteti gasi.

In cele mai multe cazuri, puteti incepe cumparand echipamente la mana a doua in stare buna de functionare sau modele un pic mai vechi de aparat foto sau lentile, la o reducere semnificativa. Cumparati o camera DSLR decenta pentru a incepe. Nu ai nevoie de cel mai nou model pentru a invata. Unii fotografi considera ca utilizarea unei camere SLR este un mod mai autentic de invatare a fotografiei.

Asigurati-va ca cumparati setul potrivit de echipamente in functie de tipul de fotografie pe care va concentrati. Cumpararea lentilelor este intotdeauna un domeniu in care oamenii au tendinta de a cheltui o multime de bani – alegeti-va lentilele cu atentie, astfel incat sa va poata servi in majoritatea situatiilor de lucru. De asemenea, asigurati-va ca investiti in hardware-ul si software-ul potrivit pentru postproductie. Un monitor corespunzator calibrat in culori si software-ul de editare adecvat ar fi indispensabile pentru nevoile dvs. profesionale de fotografie.

Tineti cont si de faptul ca puteti inchiria echipamentele scumpe de care nu aveti nevoie in mod regulat.

Cand vine vorba de post-productie, Lightroom si Photoshop au fost, in mod traditional, instrumentele de editare la alegere pentru fotografi profesionisti, insa decizia Adobe de a face disponibile aceste programe doar cu abonament lunar sau anual le-a facut mai putin populare. Exista si alte optiuni de editor de imagine cu preturi rezonabile, fara abonamente, care pot concura cu Lightroom. De exemplu, Luminar 2018 al Skylum este un software avansat de editare foto profesionala pentru Mac si Windows cu filtre inteligente si peste 100 de presetari incorporate. Luminar accelereaza procesul de editare foto pentru a oferi rezultate excelente in mai putin timp. De asemenea, ofera cateva instrumente avansate precum straturi, mascare si amestecare, instrumente de corectare si transformare a obiectivului – pentru a numi doar cateva – care duc editarea imaginilor la nivelul urmator.

Sfat: procesul de post-productie poate transforma complet imaginile, dar aveti grija sa nu adaugati prea multe efecte speciale fotografiilor dvs.

fotograf profesionist7. Exerseaza, exerseaza, exerseaza

Acum totul incepe sa capete sens. Trebuie insa sa-ti perfectionezi continuu abilitatile, exersand cat mai des diverse fatete ale specializarii tale in fotografii. Asigurati-va ca cunoasteti bine toate echipamentele dvs. si cum functioneaza camera.

Ca in orice meserie, si in domeniul fotografic experienta face diferenta intre „incepator” si „profesionist”. Ia cu tine camera foto de fiecare data cand este posibil; nu se stie de unde iti poate aparea in fata un peisaj superb sau un eveniment rar. Trebuie sa ai ochiul format si sa remarci repede orice aspect remarcabil; fii mereu pregatit sa il imortalizezi. Uneori un eveniment poate dura doar cateva secunde, asa ca trebuie sa ai reflexe de fotograf profesionist pentru a captura imaginea rapid.

Fotografiati imagini in fiecare zi. Doar asa veti putea sa deveniti mai bun in ceea ce faceti. Porniti un proiect pe 365 de zile. Utilizati Pinterest pentru a crea planse cu cele mai bune fotografii care urmeaza un anumit stil.

Sfat: in calitate de fotograf profesionist, nu doriti sa bajbaiti cu echipamentele in fata clientilor. Asigurati-va ca stiti totul despre functionarea lor inainte de prima sedinta foto profesionala.

8. Construieste-ti portofoliul de fotograf profesionist

Portofoliul dvs. de fotografie este cel mai crucial instrument din arsenalul dvs. pentru a deveni un fotograf profesionist de succes. Avand un portofoliu de fotografie impresionant, vi se va deschide calea spre succes, deoarece toti clientii potentiali iti vor judeca abilitatile si talentul pe baza portofoliului tau. Selectati cele mai bune imagini care arata intreaga gama de lucrari – asigurati-va ca portofoliul dvs. va va aduce cat mai multi clienti noi.

Sfat: ca incepator, nu va feriti sa acceptati efectuarea gratuita a unui proiect pentru un client daca poate adauga o valoare substantiala portofoliului.

9. Creati-va un site de prezentare

Crearea site-ului dvs. de portofoliu este esentiala pentru a obtine expunere, a contacta clientii si a-i determina pe acestia sa va vada munca. Site-ul dvs. de fotografie este fereastra dvs. catre lume – va poate deschide noi oportunitati si va poate aduce clienti si proiecte dincolo de reteaua dvs. locala. Site-ul dvs. web, marca, continutul ar trebui sa reflecte tipul de activitate in care va specializati, pentru a atrage baza de clienti potrivita. Aflati cum alti fotografi de top isi prezinta portofoliul – aruncati o privire la site-urile acestora.

Alegeti platforma potrivita pentru a crea site-ul dvs. de portofoliu. Asigurati-va ca constructorul de portofoliu pe care il alegeti ofera flexibilitatea, caracteristicile si usurinta de utilizare de care aveti nevoie pentru a crea un site web profesional de portofoliu.

10. Stabiliti-va tariful de fotograf profesionist

Asigurati-va ca adunati toate cheltuielile pe care le-ati avut si adaugati profitul dorit pentru a ajunge la pretul final pentru fotografia dvs. Verificati ce tarife practica fotografii din zona si domeniul dvs. Fii flexibil si ofera o gama de preturi negociabile. Nu reduceti tariful prea mult pentru a castiga proiecte si, de asemenea, aveti grija sa nu supraestimati valoarea fotografiilor pentru ca riscati pierderea clientilor. Aflati elementele de baza despre licentarea imaginilor si, de asemenea, puneti la dispozitie sabloane pentru acordurile contractuale cu clientii.

11. Construiti o strategie de marketing pentru afacerea dvs.

Odata ce ai un portofoliu online, trebuie sa investesti ceva timp si in marketing. Exista mai multe moduri in care va puteti promova ca fotograf profesionist. Puteti participa la concursuri de fotografie pentru a obtine expunere, participa la expozitii in spatii comerciale locale, trimiteti emailuri clientilor potentiali despre ofertele dvs. de servicii, participa activ pe retelele de socializare, creati relatii cu clientii si fiti deschisi colaborarilor.

Exista o serie de resurse online pentru fotografi profesionisti pe care le puteti utiliza pentru a invata cum sa va pozitionati pe piata si pentru a obtine mai multa expunere ca fotograf.

Sfat: Pastrarea clientilor este esentiala pentru a deveni un fotograf profesionist de succes. Fii profesionist, promite doar ceea ce poti face si straduieste-te mereu sa faci lucrurile cat mai bine.

Clientii doresc sa lucreze cu fotografi care sunt profesionisti si isi duc lucrurile la bun sfarsit. Este un castig pentru ambele parti!

12. Creste-ti afacerea de fotograf profesionist

Prioritatea dvs. numarul unu de aici inainte este sa va dezvoltati activitatea fotografica. Tot ceea ce faceti va avea impact asupra succesului dvs. – genul de munca pe care il efectuati, clientii cu care lucrati, cum stabilesti preturile fotografiilor, specialitatea si zona de operare – toate acestea va afecteaza activitatea de fotograf profesionist. Asigurati-va ca sunteti consecvent si faceti continuu marketingul, intalniti oameni noi si, cel mai important, pastrati clienti vechi.

Pastreaza-ti vie pasiunea pentru fotografie si straduieste-te mereu sa faci o munca grozava care te va face sa iesi in evidenta. Aceasta este reteta sigura pentru a deschide calea catre succesul dvs. pe termen lung ca fotograf profesionist.

Va dorim mult succes!

Related Posts

Sfaturi despre cum poate un fotograf sa isi gaseasca clienti

Sfaturi despre cum poate un fotograf sa isi gaseasca clienti

Când vine vorba de profesia de fotograf, doar deținerea unei bune înțelegeri tehnice a fotografiei numai este suficientă. Împreună cu abilitățile tehnice si un ochi creativ, trebuie sa aveti si abilități de comunicare grozave, abilități interpersonale, abilități de...

Cum sa stapanesti arta fotografiei de nunta

Cum sa stapanesti arta fotografiei de nunta

Fotografia este o arta care impune artistului sa o stapaneasca cu o precizie, tehnica si echipament adecvate. Oferim cateva sfaturi utile oricarui fotograf de nunta pentru a evita greselile comune. A. Cum trebuie sa se pregateasca un fotograf de nunta inaintea...

0 Comments

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *